Za pátým zastavením letošního Mistrovství ČR v rally se posádky i fanoušci vydali na Moravu, kde je o posledním srpnovém víkendu čekala Barum Czech Rally Zlín, která se kromě domácího šampionátu započítávala i do Mistrovství Evropy a díky tomu se na startu sešla mnohem silnější konkurence, než obvykle. A vzhledem k délce tratě soutěže a její náročnosti si úspěšné posádky mohly ze Zlína odvézt tučnější bodový příděl než obvykle, jelikož body byly násobeny koeficientem 1,5 a mohly ještě výrazně zahýbat stavem domácího šampionátu, což platilo například pro hodnocení dvoukolek, kde o čelní příčky bojuje i posádka Patrik Rujbr – Ondra Krajča se speciálem Renault Clio R3T z dílen zlínského APID racing service týmu.
Jak je tradicí, veškeré dění na Barumce odstartovala páteční městská rychlostní zkouška, o níž se často hovoří ve smyslu, že zde posádka může spíše ztratit, než něco získat. Bílé Clio R3T si s nástrahami krajského města poradilo zdárně a kluci šli spát ze čtvrté příčky ve třídě 5. Ale to pravé závodění a tu pravou rally přinesla až sobota, kdy se jelo osm zkoušek na čtyřech úsecích, mezi nimiž nechyběly legendární testy jako Pindula či Maják. A hned první Slušovice přinesly postup pro Rujbra s Krajčou na druhé místo ve třídě a následně si posádka postupně navyšovala náskok na soupeře. Po sedmé RZ se pak Rujbr dostal až na první místo, to však držel jen do RZ9, po níž si vedení vzal zpět Ondřej Bisaha.
V neděli mnoho soutěžících jede tak, aby hlavně spatřili cíl, to však neplatilo pro třídu 5, kde pokračoval boj o prvenství. Po RZ11 se do čela opět posunuli Rujbr s Krajčou, ale jejich radost trvala jen jednu zkoušku, než je znova překonali Bisaha s Pížou. Vzhledem k náskoku této dvojice na třetího v pořadí třídy začínalo být jasné, že pokud se nestane nic neočekávaného, o vítězství se rozhodne mezi Cliem a DS3, oběma shodně ve specifikaci R3T. Až do poslední zkoušky se zdálo, že šťastnější bude Bisaha, avšak rally končí až na cílové rampě a kroměřížského jezdce zradila na druhých Žlutavách technika a pro poháry za první příčku jak ve třídě 5, tak v rámci hodnocení dvoukolek v MČR si na cílovou rampu na zlínském Náměstí míru dojeli Rujbr s Krajčou. "Raději bychom vyhráli při souboji přímo na tratích rychlostních zkoušek, ale i taková je rally a příště se tato situace může stát zase nám," zhodnotil krátce změnu výsledků z poslední zkoušky Patrik Rujbr.
"Pokud bych mě hodnotit, tak Barumka opět nezklamala a diváci vytvořili neskutečnou atmosféru. Pro nás se jednalo o téměř domácí soutěž a co se týká jejích tratí, tak se mi přišel zajímavý nápad s průjezdem statku na Majáku a jako obvykle byly strašně náročné zkoušky Semetín a Troják," vrací se k Barumce Patrik Rujbr a dodává, "po celou soutěž nám auto fungovalo bez problémů, jedinou výjimkou byl problém s brzdovými deskami v polovině nedělní etapy. S našimi časy jsem spokojený, celý závod jsme jeli v poklidu a bez zbytečného rizika, super se nám povedly zajet druhé Slušovice, kde jsme byli druhá nejrychlejší dvoukolka za juniorským Mistrem Evropy Emilem Bergkvistem. Musím obrovsky poděkovat za podporu tátovi, rodině, ségře a všem z týmu Mirka Jandíka a Mirka Švece."
Foto: Tomáš Kaňa
A spokojenost s průběhem Barum Czech Rally Zlín panuje i u Ondry Krajči, který tvoří druhou polovinu posádky."Jak už říkal Patrik, tak Barumka byla opět super. Atmosféra i tratě neměly chybu. Velice náročná soutěž, která nám vyšla na jedničku, i když nám přálo trochu štěstíčka. Výsledek super. Na místě bych už chtěl jen poděkovat celému týmu Mirka Jandíka a Mirka Švece, všem mechanikům, přátelům, rodině, přítelkyni Verči a Patrikovi za super víkend a podporu." Na závěr udělejme menší rekapitulaci výsledků. Díky zlínskému vítězství ve třídě si Rujbr s Krajčou docela navýšili bodový náskok v celoročním hodnocení třídy a ve skupině 2WD je pak body z Barumky posunuly do čela.